Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
wiosna-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Terapia ręki

Zajęcia prowadzi:

mgr Mariusz Wardak

mgr Katarzyna Kowalik

Terapia ręki

Ręce są niczym gałęzie wyrastające z pnia drzewa.  Gdy wspieramy drzewo w rozwoju, dokładamy wszelkiego wysiłku w jego pielęgnację tym stanie się ono silniejsze, piękniejsze  co automatycznie przejawi się w pięknym rozwoju gałęzi które w późniejszej przyszłości wykażą się gracją, wdziękiem zajmując należną im przestrzeń.

Prawa ręka jest silnie powiązana z lewą półkulą, lewą ręką rządzi prawa część mózgu. U ludzi praworęcznych lewa półkula odpowiada za intelekt, liniowe myślenie, racjonalne umiejętności                      i wielorakie sprawności. Prawa półkula natomiast odpowiada za emocje, twórcze i przestrzenne myślenie oraz intuicję. W związku z powyższym lewa ręka bywa taka niezdarna, jednakowoż delikatniejsza i wrażliwsza od prawej.

U osób leworęcznych jest odwrotnie i nic się tutaj niestety nie da zmienić. Usilne próby zmuszania dzieci leworęcznych do posługiwania się prawą ręką doprowadzić mogą jedynie  do chaosu i zamieszania w umyśle dziecka. Stracimy przy tym sporo czasu, cennej energii i co najważniejsze naturalnych, wrodzonych talentów.

Terapia ręki czym jest i co ma na celu?
W wielkim uproszczeniu jest wszelkiego rodzaju ćwiczeniami dążącymi do usprawnienia motoryki małej oraz dużej dziecka (dłonie, ręce)  jak i dostarczaniu wrażeń dotykowych, poznawaniu oraz rozróżnianiu różnych kształtów i struktur materiałów.

Terapia ręki ma na celu:

* poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej
* usprawnianie precyzji ruchów rąk
* wyuczenie zdolności skupienia uwagi,
* wzmacnianie koncentracji
* przekroczenie linii środkowej ciała

Nauka precyzji manualnej w posługiwaniu się wszelkimi narzędziami codziennego użytku jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania  w domu, a w późniejszym czasie środowisku szkolnym (edukacji).
Wspierajmy, pomagajmy to tak niewiele, a tak wiele pozwala zyskać dla prawidłowego rozwoju dziecka.

 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.