Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

grupa 8

Grupa VIII – 4 latki
"Rybki"

Wychowawcy:

Katarzyna Opalińska

Magdalena Białkowska

Nauczyciel wspomagający:

Halina Przetacka

 

Drodzy Rodzice!

Mija drugi tydzień września. Choć Wasze dziecko chodzi do przedszkola już od roku, może potrzebować czasu, żeby znów poczuć się pewnie. Niektóre dzieci są wrażliwe na nawet najmniejsze zmiany (kilku nowych kolegów, sala, miejsce w szatni). Trudna może okazać się wakacyjna przerwa – po okresie odpoczynku, kiedy dziecko miało nieograniczony czas na zabawę, a rodzice poświęcali mu sporo uwagi, może nie chcieć podporządkować się przedszkolnym zasadom. Warto dziecko zachęcać, budzić jego ciekawość odnośnie zajęć przedszkolnych, a przede wszystkim chwalić, kiedy przynajmniej stara się wejść do sali bez płaczu.

 

Żeby ułatwić dzieciom ponowne przyzwyczajenie się do przedszkola, przez miniony tydzień rozmawialiśmy o wspólnym funkcjonowaniu przedszkolaków. Przypominaliśmy sobie imiona kolegów i osób pracujących w przedszkolu i zwiedzaliśmy budynek. Zwracaliśmy uwagę na mówienie dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję i przepraszam. Wspólnie przygotowaliśmy „Kodeks grupy”, w który umieszczone zostały zasady zachowania. Każde dziecko jako podpis odcisnęło pod nim swoją dłoń. Dzieci ćwiczyły wyrażanie emocji (radość, smutek, zdziwienie, strach) za pomocą słów i wyrazu twarzy oraz panowanie nad nimi. Śpiewaliśmy i uczyliśmy się piosenek i zabaw: Baloniku nasz malutki, Mało nas do pieczenia chleba, Idzie zuch, Misiowata hulajnoga, Misia bela, W przedszkolu, Jedzie pociąg.  Dzieci słuchały opowiadania o Michale i Misi – przedszkolakach, które będą pojawiać się w opowiadaniach przez cały rok. Dzięki temu poznały kilka zasad bezpieczeństwa. Uczyliśmy się także podawania imienia, nazwiska i adresu zamieszkania oraz rozpoznawania zapisu swojego imienia.

 

W celu przygotowania do nauki pisania dzieci uczyły się pierwszych zabaw paluszkowych i ćwiczyły prawidłowe trzymanie ołówka czy kredki. W czasie rysowania w domu ważne jest, by przypominać o prawidłowym chwycie – na początku dziecku może być niewygodnie, ale będzie o wiele trudniej zmienić sposób trzymania, kiedy nauczy się ono trzymać narzędzie pisarskie nieprawidłowo. Późniejsza nauka pisania może być łatwiejsza, jeśli będziemy ćwiczyć manipulowanie małymi przedmiotami, na przykład nawlekać koraliki, wkładać kuleczki do butelki, ugniatać folię bąbelkową.

 

Dziecko potrzebuje jasno określonych zasad w każdym miejscu, w którym przebywa. Nie może być ich zbyt wiele – wtedy może czuć się zagubione. Ważne jest, by zasady w domu były spójne z tymi w przedszkolu. Jeśli się różnią, trzeba wytłumaczyć dziecku, dlaczego tak jest (inne miejsce, więcej dzieci, inna pora dnia) i zachęcać je do przestrzegania „Kodeksu grupy”. Dzięki temu będzie mu się łatwiej podporządkować i będzie czuć się pewniej wiedząc, że rodzice zgadzają się z nauczycielem.

 

 

 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.