Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2radz@wp.pl

 

grupa 8

Grupa VIII – 6 latki
"SÓWKI"

 

Wychowawcy:

mgr Stankiewicz Ewa 
E-mail: ewastankiewiczpp2@wp.pl

Matera Bożena
E-mail: bozenamaterapp2@wp.pl

Dyżur e-mail w poniedziałki od 17 - 18

 

 

Tematy kompleksowe na październik:

1.W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.

2.JESIENIĄ W PARKU.

3.JESIENIĄ W LESIE.    

 4.PRZYGOTOWANIA DO ZIMY.                                              

 

OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI SZEŚCIOLETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

·         Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.

·         Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie, w trakcie spacerów.

·         Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.

·         Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki.

·         Zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw.

·         Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw i ich roli w codziennej diecie.

·         Odbieranie otaczającego świata poprzez różne zmysły.

·         Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

·         Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów.

·         Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1 oraz liter a, A, l, L, m, M; nazywanie ich, tworzenie i odczytywanie sylab i prostych wyrazów.

·         Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech.

·         Ćwiczenie pamięci wzrokowej poprzez składanie obrazków z części, czytanie globalne wyrazów odnoszących się do tematu zabawy.

·         Nauka piosenek i pląsów.

·         Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

·         Zachęcanie do wypowiadania się w aktywności plastycznej, ruchowej i muzycznej – tworzenie improwizacji ruchowych, muzycznych i dowolnych prac plastycznych.

·         Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej  – rozwijanie myślenia logicznego.

·         Rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas zabaw ruchowo - słuchowo-wzrokowych i graficznych.

·         Rozwijanie sprawności fizycznej dzieci w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.

·         Rozwijanie umiejętności związanych z samoobsługą i czynnościami porządkowymi podczas codziennej aktywności dzieci.

·         Poszerzanie słownika dzieci o nazwy dyscyplin sportowych, drzew.

·         Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym.

·         Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich poprzez codzienne czytanie dzieciom tekstów literatury dziecięcej.

·         Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.

 

Piosenki:


„Jarzynowy wóz”

Ref. Jechał, jechał wóz,

 smaczne rzeczy wiózł,

tur, tur, tur, turkotał,

smaczne rzeczy wiózł.

 


Tu marchew czerwona,

 kapusta zielona,

 rzodkiewek czerwone kuleczki,

w słonecznym kolorze słonecznik.                         

Ref. Jechał, jechał wóz ...

 II. Tu strączki fasoli

 i bobu do woli,

 szpinaku zielona tam góra,

 i burak pąsowy jak burak.

 Ref. Jechał, jechał wóz ... 

 

 

„Kasztanowe miasto”

W kasztanowym mieście 
wszystko jest z kasztana: 
kasztanowe drzewa 

szumią tu od rana, 
kasztanowe chmury 
płyną ponad miastem, 
słońce jest zielone, 
śmieszne i kolczaste.

Kasztanowy konik, 
kasztanowy bat, 
na koniku kasztanowym 
pojedziemy w świat. 
 

kasztanowe liście.

Kasztanowy konik…

 

Na koniku kasztanowym 
pojedziemy w świat.

W kasztanowym mieście, 
w kasztanowy ranek, 
każdy na śniadanie 
je kasztanów dzbanek, 
a listonosz stary 
zawsze oczywiście 
nosi zamiast listów 
 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.