Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

grupa 8

Grupa VIII – 4 latki
"Rybki"

Wychowawcy:

Katarzyna Opalińska

Magdalena Białkowska

Nauczyciel wspomagający:

Halina Przetacka

 

Tematy realizowane w październiku:

  • Dary jesieni.
  • Jesień w sadzie.
  • Jesień w parku.
  • Jesień w lesie.
  • Zabawy na jesienne wieczory.

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych warzyw.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia elementów w pary według wybranej cechy (rodzaj).
  • Rozróżnianie i nazywanie popularnych owoców.
  • Uświadomienie dzieciom, że grzyby dzielimy na jadalne i trujące.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej o nazwy grzybów.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorze oraz określenia,

w którym zbiorze jest mniej, więcej lub tyle samo.

  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej – rozpoznawanie liści i łączenie ich z odpowiednim owocem.
  • Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego zachowania w kuchni.
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia.
  • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała.
  • Promowanie zasad zdrowego żywienia – uświadomienie jakie produkty warto jeść często.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Doskonalenie dużej motoryki.
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu w życiu człowieka.
  • Wzmacnianie siły ramion, nóg i tułowia.
  • Kształtowanie umiejętności samodzielnego ubierania się.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie z pracą lekarza i pielęgniarki, przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza i rozumienie konieczności przyjmowania leków w razie choroby.
  • Wyrabianie nawyku higieny jamy ustnej.
  • Rozpoznawanie i nazywanie własnych emocji – eliminowanie strachu przed stomatologiem.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała.
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.
  • Wdrażanie dzieci do rozpoznawania stanów emocjonalnych po wyrazie twarzy.
  • Rozbudzanie u dzieci zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych– porównywanie wielkości drzew, posługiwanie się określeniami: wysokie, niskie.
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi.
  • Rozwijanie kreatywności poprzez działania plastyczne.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
  • Rozwijanie kreatywności dzieci w swobodnych działaniach.
  • Zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poszanowania dla zwierząt.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i współdziałania.
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Rozwijanie cierpliwość i koncentracji.
  • Rozwijanie zdolności improwizacyjnych (muzyka).
  • Kształtowanie umiejętności odpowiedniego zachowania się w miejscach publicznych.
  • Uwrażliwianie na sztukę.
  • Pobudzanie do działań artystycznych.
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju narządów artykulacyjnych i oddechowych.
  • Wyrabianie odwagi i śmiałości.
  • Rozwijanie twórczego myślenia podczas rozwiązywania i wymyślania zagadek.
  • Wdrażanie do nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego.

 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.