Godło Polski
1
2
lato-grupa-3
lato-grupa-4
5
6
lato-grupa-7
lato-grupa-8
lato-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 7

Wychowawca:

Małgorzata Getka

Bożena Matera

Adres e-mail do nauczycieli grupy:

mgetkaprzedszkole@wp.pl

bozenamaterapp2@wp.pl

 

Tematy realizowane w czerwcu:

1. Lubimy czytać książki

- Idziemy do księgarni

- Lubimy bajki

- Zmartwienia pewnej książki

- Robimy zakładki

- Moja książka

2. Nadchodzi lato

- Nadchodzi lato

- Co robić latem?

- Gorące lato

- Tęcza z kamyczków

- Uwaga! Grzmi!

3. Wakacje

- Co będziemy robić w wakacje?

- Razem z latem!

- Jedziemy nad morze

- Górskie wycieczki

- Wakacje

A tego się uczymy:

  • Doświadczenia emocjonalno- społeczne:

- kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem;

- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;

- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;

- wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania;

- rozpoznawanie i nazywanie emocji: smutek, złość, żal;

- przygotowanie do funkcjonowania w grupie przez wdrażanie do współdziałania w zespole

  • Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:

- rozwijanie zainteresowania książką;

- rozumienie wyrazów: okładka, kartki, początek, koniec, mniej, więcej, tyle samo;

- wdrażanie do uważnego słuchania utworu;

- posługiwanie się wyrazem księgarnia;

- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie;

- doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej;

- kształcenie słuchu i poczucia rytmu;

- rozpoznawanie i nazywanie bohaterów znanych bajek;

- rozumienie potrzeby dbania o książki;

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie liczenia;

- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;

- manipulowanie figurami geometrycznymi, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni;

- posługiwanie się nazwą pory roku: lato;

- wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki;

- poznanie letnich kwiatów i ich nazw: maki, chabry, rumianki;

- ćwiczenie mięśni narządów mowy;

- doskonalenie szybkiej reakcji na sygnał wzrokowy lub słuchowy;

- dostrzeganie zjawiska atmosferycznego charakterystycznego dla lata- słońce mocno grzeje;

- rozumienie wyrazu: tęcza; posługiwanie się nazwami tęczowych kolorów;

- utrwalenie znajomości kolorów podstawowych i pochodnych;

- poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy; zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy;

- kojarzenie przedmiotu z czynnością nim wykonywaną;

- wiązanie opisu słownego z treścią obrazka;

- posługiwanie się nazwami i określeniami: wędka, piłka, materac do pływania, skakanka;

- rozpoznawanie i nazywanie na obrazkach polskich krajobrazów: morze, góry, las;

- rozumienie wyrazów: pływa, tonie, ryba, konik morski, rak, strumyk, głaz, schronisko, wakacje;

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

 

"JESTEŚMY ŻABY, ABY, ABY" - piosenka

I. Jesteśmy żaby, aby, aby,

Jesteśmy mokre, okre, okre.

Mieszkamy w błocie, ocie, ocie.

I się chowamy, gdy jest bociek.

Jesteśmy żaby, aby, aby,

Jesteśmy mokre, okre, okre.

Zjadamy muchy, uchy, uchy

I mamy bardzo grube brzuchy.

                      

II.  my bociany, any, any      

Apetyt mamy, amy, amy

Wolno chodzimy, imy, imy

Lecz każdą żabę zobaczymy

A my bociany, any, any

Apetyt mamy, amy, amy

A nasze dzioby, oby, oby

Na żaby mają dziś sposoby.

 

 

1. Pszczółka śpi w ogrodzie
raz, dwa, trzy
ubrudzona w miodzie
raz, dwa, trzy

ref. My dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy
raz ,dwa, trzy i raz ,dwa ,trzy

2. Pszczółka się zbudziła
raz, dwa ,trzy
nóżką poruszyła
raz, dwa ,trzy
ref. Kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dokoła
raz, dwa, trzy i raz ,dwa, trzy.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.