Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 7

Grupa VII

"Zajączki"

Wychowawcy:

Bożena Matera

Ewa Stankiewicz

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI TRZYLETNICH NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 

 

 

 1. Dary jesieni

          2. Dbamy o zdrowie

                        3. Jesienią w parku i w lesie

                              4. Zabawy na jesienne wieczory

 

          Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • rozpoznawanie i podawanie nazw warzyw
  • kształtowanie umiejętności poprawnego posługiwania się przymiotnikami
  • rozbudzanie ciekawości, pobudzanie zmysłu dotyku i  smaku
  • rozpoznawanie i podawanie nazw owoców
  • posługiwanie się określeniami: twardy, miękki
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat grzybów (borowik szlachetny, muchomor)
  • wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania i zbierania – obecność i pomoc dorosłych
  • usprawnianie małej motoryki poprzez zabawy z plasteliną
  • rozpoznawanie i podawanie nazw pospolitych drzew liściastych: kasztanowiec, dąb oraz ich liści i owoców
  • układanie kompozycji z materiału przyrodniczego, rozwijanie kreatywności, zachęcanie do podejmowania nowych wyzwań
  • rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów ruchowych i słuchowych
  • usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów
  • wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych
  • rozwijanie kompetencji językowej, poszerzanie słownika dzieci w oparciu o pojęcia nadrzędne
  • rozumienie znaczenia wyrażenia zdrowe odżywianie się, wdrażanie do profilaktyki prozdrowotnej
  • podnoszenie kompetencji matematycznych poprzez kształtowanie rozumienia liczby w aspekcie kardynalnym, przeliczanie w zakresie 1–3, określanie: ile jest?
  • rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby, klasyfikacja ubrań
  • poznanie znaczenia ruchu dla zdrowia
  • zachęcanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie dzieci z pracą lekarza pediatry
  • zachęcanie dzieci do przełamywania lęku przed wizytą w gabinecie lekarskim
  • nauka posługiwania się nożyczkami
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku
  • kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
  • liczenie w dostępnym zakresie, porównywanie liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych
  • ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zapoznanie z wyglądem i nazwami różnych orzechów (włoski, laskowy)
  • poznanie zwyczajów zwierząt szykujących się do zimy, rozpoznawanie zwierząt i podawanie ich nazw
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią (przebarwianie się liści i ich opadanie)
  • tworzenie obrazu do muzyki
  • zebranie eksponatów do kącika przyrodniczego
  • nabywanie odwagi w malowaniu ręką, utrwalanie nawyków higienicznych i porządkowych
  • doskonalenie wyobraźni ruchowej poprzez zabawę przy muzyce
  • kształtowanie słuchu i poczucia rytmu
  • wdrażanie do umiejętnego korzystania z plasteliny, doskonalenie sprawności manualnej
  • wykonanie kukiełek do teatrzyku zgodnie z poleceniem N.
  • próby odgrywania różnych scen z życia za pomocą kukiełek (inicjowanie zabaw teatralnych)
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy, nabywanie umiejętności rzucania i łapania piłki

 

Piosenki:

" Kolorowe listki"

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. 
Kolorowe listki na wietrze szumiały. 
Szu, szu, szu, szumiały wesoło. 
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. 
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. 
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. 
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

 

Kolorowe listki spadły już na trawę. 
Kolorowe listki skończyły zabawę. 
Cicho, sza, listki zasypiają. 
Cicho, sza, oczka zamykają.

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.