Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
wiosna-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 7

Wychowawca:

Małgorzata Getka

Bożena Matera

Adres e-mail do nauczycieli grupy:

mgetkaprzedszkole@wp.pl

bozenamaterapp2@wp.pl

 

Tematy realizowane w maju:

1. Wszędzie wiosna

Wiosenny sad

Kolorowa łąka

Boże krówki

Niezwykłe motyle

Wszędzie wiosna

2. Pojazdy

Uczymy się jeździć na rowerze

Różne samochody

Poznajemy pojazdy

Ciuch, ciuch!

Pojazdy

3. Dzień Mamy i Taty

Kocham swoich rodziców!

Tralala dla mamy i taty

Moja mama

Mój tata

Dzień Mamy i Taty

4. Dzień Dziecka

Dzień Dziecka

Co lubisz?

Moje ulubione zabawy

Maszyna spełniająca życzenia

Takie prawa mam!

 

 

A tego się uczymy:

Doświadczenia emocjonalno- społeczne:

- Kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem;

- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł zabawy;

- przygotowanie do życia w społeczeństwie przez wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole;

- zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce;

- budzenie uczucia przywiązania i szacunku dla rodziców;

- zachęcanie do pomocy rodzicom przez wykonywanie prostych prac domowych

Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:

- wdrażanie do uważnego słuchania utworu i obserwowania;

- rozumienie wyrazów i wyrażeń: pszczoła, ul, miód, obok, na, nad, jednakowe, tyle samo, para, takie same;

- ćwiczenie mięśni narządów mowy;

- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną;

- posługiwanie się nazwą drzewa owocowego jabłoń;

- doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej;

- umiejętne posługiwanie się klejem;

- wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy;

- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;

- nazywanie zwierząt żyjących na łące;

- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia;

- kształcenie słuchu i poczucia rytmu;

- porównywanie liczebności zbiorów przez dobieranie elementów w pary;

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

- rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez: pszczoły, żaby, bociana, komary, muchy i przyporządkowywanie ich do obrazka; posługiwanie się nazwami zwierząt;

- określanie różnic i podobieństw w wyglądzie rowerów dla dzieci i dorosłych; wzbogacanie słownika o nazwy części rowerowych;

- rozumienie potrzeby zakładania kasku w czasie jazdy na rowerze;

- poznanie wyglądu i nazwy samochodu ciężarowego i samochodów ratowniczych: karetki pogotowia, wozu strażackiego, radiowozu policyjnego;

- doskonalenie pamięci;

- rozpoznawanie pojazdów lądowych, wodnych, powietrznych;

- rozwijanie zainteresowania książką;

- posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych;

- rozwijanie zmysłu dotyku; posługiwanie się określeniami: zimne, ciepłe, drewniane, metalowe, plastikowe;

- swobodne wypowiedzi na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami;

- rozumienie znaczenia rodziny w życiu dziecka, wymienianie imion członków własnej rodziny;

- posługiwanie się zwrotami: odkurza, pierze, wierci, stuka/ wbija, zmywa;

- doskonalenie sprawności ruchowej;

- wzbogacanie słownika o wyrazy dotyczące czynności i o nazwy potraw, ubrań, produktów spożywczych oraz zabawek;

- poznanie zwyczaju obchodzenia Dnia Dziecka;

- wdrażanie do umiejętnego ustawiania się w parach;

- kształcenie wyobraźni, pamięci i umiejętności wokalnej;

- rozwijanie motoryki dużej i małej;

- uświadomienie, że dzieci mają swoje prawa

"JESTEŚMY ŻABY, ABY, ABY" - piosenka

I. Jesteśmy żaby, aby, aby,

Jesteśmy mokre, okre, okre.

Mieszkamy w błocie, ocie, ocie.

I się chowamy, gdy jest bociek.

Jesteśmy żaby, aby, aby,

Jesteśmy mokre, okre, okre.

Zjadamy muchy, uchy, uchy

I mamy bardzo grube brzuchy.

                      

II.  my bociany, any, any      

Apetyt mamy, amy, amy

Wolno chodzimy, imy, imy

Lecz każdą żabę zobaczymy

A my bociany, any, any

Apetyt mamy, amy, amy

A nasze dzioby, oby, oby

Na żaby mają dziś sposoby.

 

 

1. Pszczółka śpi w ogrodzie
raz, dwa, trzy
ubrudzona w miodzie
raz, dwa, trzy

ref. My dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy
raz ,dwa, trzy i raz ,dwa ,trzy

2. Pszczółka się zbudziła
raz, dwa ,trzy
nóżką poruszyła
raz, dwa ,trzy
ref. Kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dokoła
raz, dwa, trzy i raz ,dwa, trzy.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.