Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 7

Grupa VII

"Zajączki"

Wychowawcy:

Bożena Matera

Ewa Stankiewicz

 

 

Miesięczny plan pracy – grudzień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
  • Używanie określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy.
  • Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
  • Przygotowanie prezentów dla zwierząt ze schroniska.
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski.
  • Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.
  • Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
  • Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
  • Poznanie pracy krawca – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych przyborów.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się pojęciami dłuższy, krótszy, zachęcanie do porównywania przez odmierzanie.
  • Zapoznanie z pracą malarza wnętrz (pokojowego) i artysty.
  • Malowanie na dużej powierzchni – zabawy farbą i różnymi narzędziami malarskimi.
  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
  • Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
  • Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
  • Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
  • Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie poczucia estetyki.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  • Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długi, krótki.
  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie podczas wspólnego ubierania choinki.
  • Rozumienie określeń: na górze, na dole, wysoko, nisko.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej.
  • Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
  • Eksperymentowanie z różnymi materiałami plastycznymi przy wykonywaniu gwiazdek
  • Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – dodatkowe nakrycie.
  • Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.

 

         Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
  • „Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
  • Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, zabawy muzyczno-ruchowe, ćwiczenia oddechowe,
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
  •  
  • Pada śnieg

     

    1.Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat

      pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.

      Biegnij koniu wrony przez uśpiony las

      my wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

     

    Ref. Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań

      co za radość, gdy saniami można jechać w dal

      gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań

      a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.

     

    2.Biegniesz biała drogo nie wiadomo jak,

      nie ma tu nikogo kto by znaczył ślad.

      Tylko nasze sanie, tylko szybki koń

      tylko gwiazdy roześmiane i piosenki ton.

    „Mikołaj”

    Ding dong ding dong spadł już śnieg
    pierwsza gwiazdka z nami jest
    jest ktoś taki ktoś kto chce
    właśnie dziś odwiedzić mnie
    miły starszy siwy Pan
    z wielkim workiem przyjdzie sam
    i dostaniesz to co chcesz
    dzisiaj jest magiczny dzień

    Śpiew o choince – Piosenka

    Stała pod śniegiem panna zielona
    Nikt prócz zająca nie kochał jej
    Nadeszły święta i przyszła do nas
    Pachnący gościu, prosimy wejdź!

    Choinko piękna jak las,
    Choinko zostań wśród nas! 2x

    Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
    niech pachnie tobą domowy kąt.
    Wieszając jabłka na twych gałązkach
    życzymy wszystkim Wesołych Świąt 

  • Kolęda o  świętach.

    Gdy w pokoju wyrośnie choinka, 
    Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

    Ref.: 
    To znaczy, że już Święta, 
    Że już blisko kolęda, 
    Że Mikołaj przyjedzie do dzieci. 
    Hej kolęda, kolęda.

    Gdy opłatek już leży na stole, 
    Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

    To znaczy, że już Święta, 
    Że już blisko kolęda, 
    Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie. 
    Hej kolęda, kolęda.

    Gdy upieką się słodkie makowce 
    I głos dzwonka z daleka zawoła.

    To znaczy, że już Święta, 
    Że już blisko kolęda, 
    I za drzwiami już stoi Mikołaj. 
    Hej kolęda, kolęda

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.