Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 7

Adres e-mail do nauczycieli grupy:

mgetkaprzedszkole@wp.pl

Tematy kompleksowe realizowane w październiku

 

1.  Jesienne owoce

·      Jesienne owoce

·      Małe czerwone jabłuszko

·      Owocowe zabawy matematyczne

·      Kolorowe gruszki

·      Owoce-samo zdrowie

 

2.  Jesienne warzywa

 
 

·      Na straganie

·      Jemy warzywa

·      Jesienne warzywa

·      Zupa jarzynowa

·      Warzywne zgadywanki

 

3.  Skarby jesieni  

·      Żołędzie

·      Wiatr i kasztany  

·      Kasztanowe s tworki

·      Jarzębina

·      Ach , jakie piękne liście

 

4.  Las jesienią

·      Wycieczka do lasu

·      Uwaga- to muchomor

·      Idziemy na grzyby

·      Polana z borowikami

·      Grzybki

 

  W tym miesiącu dzieci dowiedzą się, jak ważne jest spożywanie  warzyw i owoców. Będziemy kształtować zdrowe nawyki żywieniowe. Dzieci będą utrwalały nazwy warzyw i owoców, liczyły je, dzieliły ze względu na cechy. Poznają niektóre gatunki drzew np. kasztanowiec, jarzębina. Będą miały okazję poznać grzyby jadalne i trujące.

  Będziemy tworzyć prace plastyczne o tematyce jesiennej.

  Rozwijamy umiejętności ułatwiające życie w grupie społecznej przez wdrażanie do zgodnej zabawy oraz przestrzegania reguł, a także szanowania wytworów pracy kolegów. Kształtujemy nawyki higieniczne

 

 

UCZYMY SIĘ TEGO, CO NAJWAŻNIEJSZE:

* Doświadczenia emocjonalno- społeczne:

- rozwijanie umiejętności ułatwiających życie w grupie społecznej;

- kształtowanie nawyku odkładania zabawek na wyznaczone miejsce;

- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych;

- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa;

- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia;

- wdrażanie do posługiwania się umiarkowanym głosem;

- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

 

* Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:

- rozwijanie zainteresowania książkami, wzbogacanie słownictwa;

- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;

- utrwalanie nazw owoców i posługiwanie się tymi nazwami;

- poznanie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia;

- poznawanie warzyw wielozmysłowo (dotyk, węch, wzrok i smak);

- nazywanie warzyw, spostrzeganie różnic w ich wielkości, długości, kolorze i kształcie;

- wdrażanie do posługiwania się nazwami warzyw;

- poznanie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia;

- rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej;

- wdrażanie do uważnego słuchania, wykonywania poleceń i obserwowania;

- doskonalenie umiejętności liczenia;

- wdrażanie do prawidłowego łączenia liczebnika z rzeczownikiem;

- kształcenie umiejętności poruszania się w przestrzeni;

- rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: mały, duży, najmniejszy, mniej, więcej, słodki, kwaśny, para;

- ćwiczenie ruchomych narządów mowy (mięśnie policzków, warg, języka);

- kształtowanie umiejętności określania położenia: wysoko, nisko, wyżej, niżej, najwyżej, najniżej;

- kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary;

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (np. to warzywo, a to nie);

- rozpoznawanie i nazywanie: kasztanów, żołędzi, korali jarzębiny; grupowanie darów jesieni według rodzajów, poznanie wyglądu i nazw drzew, na których rosną: kasztanowiec, dąb, jarzębina;

- tworzenie rytmicznych układów według wzoru;

- rozwijanie uwagi i pamięci;

- wdrażanie do posługiwania się nazwami przyrodniczymi: liść, żołądź, kasztanowiec, kasztan, pień, gałęzie, jarzębina;

- kształtowanie poczucia rytmu i reakcji na sygnał;

- liczenie i kształtowanie pojęcia liczb 1, 2 i 3, ćwiczenie porównywania liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych;

- ćwiczenie mięśni narządów mowy, ćwiczenia oddechowe- wdrażanie do zachowywania prawidłowego toru oddechowego, regulowanie siły wydechu;

- poznanie zwierząt leśnych: dzika, zająca, lisa i sarny;

- zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym- las, zwierzęta, rośliny;

- poznanie wyglądu i nazw grzybów: borowik, kurka, muchomor; rozumienie określeń dotyczących budowy grzyba: kapelusz, nóżka;

- doskonalenie umiejętności lepienia z plasteliny;

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

 

 

Krasnoludki

My jesteśmy krasnoludki,

Hopsa, SA, hopsa, SA.

Pod grzybkami nasze budki,

Hopsa, SA, hopsa, SA.

   Jemy mrówki, żabie łapki,

  oj, tak , tak, oj, tak, tak.

Ana głowie krasne czapki,

To nasz znak, to nasz znak.

   Gdy ktoś krzywdzi krasnoludka,

   ojojoj, ojojoj.     

   Płacze nawet niezabudka,

   ojojoj, ojojoj.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,

tru, tu, tu, tru, tu, tu.

Gdy ktoś senny to uśpimy,

lu, lu, lu, lu, lu, lu.

 

 

Małe czerwone jabłuszko

1.Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

   Ref. Za rączki się trzymają

          i wkoło obracają.

2.Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

   Ref. Jabłuszko podskakuje,

          a gruszka przytupuje.

3.Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

   Ref. W rączki klaszcze jabłuszko

           razem z dojrzałą gruszką.

4.Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

   Ref. Biegną sobie dokoła,

           jabłuszko gruszkę woła.

 

Będziemy ćwiczyć krok dostawny po obwodzie koła w trakcie zabawy przy muzyce ludowej ,,Grozik’’.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.