Godło Polski
1
2
lato-grupa-3
lato-grupa-4
5
6
lato-grupa-7
lato-grupa-8
lato-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 6

Adres e-mail do nauczycieli grupy:

kasiao-magdab@wp.pl

 

                                                                       Tematy realizowane w czerwcu:

1. Lubimy czytać książki

- Idziemy do księgarni

- Lubimy bajki

- Zmartwienia pewnej książki

- Robimy zakładki

- Moja książka

2. Nadchodzi lato

- Nadchodzi lato

- Co robić latem?

- Gorące lato

- Tęcza z kamyczków

- Uwaga! Grzmi!

3. Wakacje

- Co będziemy robić w wakacje?

- Razem z latem!

- Jedziemy nad morze

- Górskie wycieczki

- Wakacje

 

A tego się uczymy:

  • Doświadczenia emocjonalno- społeczne:

- kształtowanie nawyku mycia rąk po zabawie i przed posiłkiem;

- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;

- wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;

- wdrażanie do przestrzegania zasad kulturalnego zachowania;

- rozpoznawanie i nazywanie emocji: smutek, złość, żal;

- przygotowanie do funkcjonowania w grupie przez wdrażanie do współdziałania w zespole

  • Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:

- rozwijanie zainteresowania książką;

- rozumienie wyrazów: okładka, kartki, początek, koniec, mniej, więcej, tyle samo;

- wdrażanie do uważnego słuchania utworu;

- posługiwanie się wyrazem księgarnia;

- doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie;

- doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej i sprawności manualnej;

- kształcenie słuchu i poczucia rytmu;

- rozpoznawanie i nazywanie bohaterów znanych bajek;

- rozumienie potrzeby dbania o książki;

- kształtowanie umiejętności klasyfikowania, doskonalenie liczenia;

- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;

- manipulowanie figurami geometrycznymi, rozwijanie pomysłowości i wyobraźni;

- posługiwanie się nazwą pory roku: lato;

- wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki;

- poznanie letnich kwiatów i ich nazw: maki, chabry, rumianki;

- ćwiczenie mięśni narządów mowy;

- doskonalenie szybkiej reakcji na sygnał wzrokowy lub słuchowy;

- dostrzeganie zjawiska atmosferycznego charakterystycznego dla lata- słońce mocno grzeje;

- rozumienie wyrazu: tęcza; posługiwanie się nazwami tęczowych kolorów;

- utrwalenie znajomości kolorów podstawowych i pochodnych;

- poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy; zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy;

- kojarzenie przedmiotu z czynnością nim wykonywaną;

- wiązanie opisu słownego z treścią obrazka;

- posługiwanie się nazwami i określeniami: wędka, piłka, materac do pływania, skakanka;

- rozpoznawanie i nazywanie na obrazkach polskich krajobrazów: morze, góry, las;

- rozumienie wyrazów: pływa, tonie, ryba, konik morski, rak, strumyk, głaz, schronisko, wakacje;

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

Piosenki:

„ Małe czerwone jabłuszko”
 

1. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają.

2. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje.
 

3. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką.

4. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła.

 

„Przyszła Zima biała”
 

1. Przyszła zima biała, śniegu nasypała
Zamroziła wodę, staw przykryła lodem
 

Ref: Tupu, tup, po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
Skrzypu, skrzyp, na mrozie,
Lepimy bałwanka X2
 

2. Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku, dajcie nam okruszków,

3. Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik
Białej mroźnej zimy nie boję się wcale
 

„Kle kle boćku”

1.  Kle kle boćku kle-kle,
Witaj nam bocianie!
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
Żabki na śniadanie x2

2. Kle-kle boćku, kle-kle
Witamy cię radzi
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
Wiosnę nam prowadzisz x2
 

3. Kle-kle boćku, kle-kle
Usiądź na stodole
Chłopcy ci szykują, chłopcy ci szykują
Gniazdo w starym kole x2

 

„ Lato płynie do nas ”


1. Raz, dwa, raz i dwa,
słońce idzie drogą,
z góry chmurki biegną dwie,
śpieszą się jak mogą.

Ref. Hop! Hop!- Słychać w koło.
Hop! Hop!- Echo woła.
Po jeziorze łódka mknie,
lato płynie do nas.

2. Raz, dwa, raz i dwa,
nadszedł czas zabawy,
pędzi, goni w polu wiatr,
chce się z nami bawić.

 

„Przedszkolaczek”

1. Jestem sobie przedszkolaczek,
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.

2. Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.

3. Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.

4. Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.

 

„Niech żyją wakacje”


1. Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka 
i kajak, i skakanka
Będziemy grać w siatkówkę 
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce 
na ciemno nas opali
W srebrzystej, bystrej rzece 
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje, 
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce, 
wolny, swobodny czas.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.