Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 6

Adres e-mail do nauczycieli grupy:

kasiao-magdab@wp.pl

 

Tematy kompleksowe realizowane w październiku:

1.      Jesienne owoce:

- Jesienne owoce

- Małe czerwone jabłuszko

- Owocowe zabawy matematyczne

- Kolorowe gruszki

- Owoce- samo zdrowie!

2.     Jesienne warzywa:

- Na straganie

- Jemy warzywa

- Jesienne warzywa

- Zupa jarzynowa

- Warzywne zgadywanki

3.     Skarby jesieni:

- Żołędzie

- Wiatr i kasztany

- Kasztanowe stworki

- Jarzębina

- Ach, jakie piękne liście

4.      Las jesienią:

- Wycieczka do lasu

- Uwaga! To muchomor!

- Idziemy na grzyby

- Polana z borowikami

- Grzybki

 

„MAŁE CZERWONE JABŁUSZKO”

 

1. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy dziś pod drzewem z gruszką.
 

Ref.: Za rączki się trzymają i wkoło obracają.
Za rączki się trzymają i wkoło obracają. x4

2. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
 

Ref.: Jabłuszko podskakuje,

a gruszka przytupuje. x4

3. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
 

Ref.: W rączki klaszcze jabłuszko
razem z dojrzałą gruszką. x4

4. Małe czerwone jabłuszko
Tańczy pod drzewem i gruszką.
 

Ref.: Biegną sobie dokoła,

 jabłuszko gruszkę woła. x4

 

„BURAK I CEBULKA”

1. Cebulka, cebulka okrągła jak kulka-

buraczka złapała, potańcować chciała.

 

2. Buraczek, buraczek miał czerwony fraczek.

Z cebulką tańcował, nóżek nie żałował. x2

 

„WIATR I KASZTANY”

 

1.Po gałęziach biega wiatr

Dmucha żeby kasztan spadł.

„Wiu, wiu, wiu, wiu, wiu, wiu,

Proszę skacz kasztanku mój.

2. Kasztan myśli „Czemu  nie,

Skoro wiatr zaprasza mnie.

Hopla hop, hopla hop

I na trawę robi skok.

 

3. Za nim inne hopsasa

Bo przyjaciół kasztan ma

Hej, hej, hej, hej, hej, hej

Będą tańczyć cały dzień.

 

„GRZYBEK TU, GRZYBEK TAM”

1.Grzybek tu, grzybek tam

Ty go nie znasz! A Ja znam!

Tu borowik kłania się,

A muchomora nie bierz, nie!

Tu borowik kłania się,

A muchomora nie bierz, nie!

 

2. Grzybek tu, grzybek tam.

Pełen koszyk grzybów mam.

Żegnaj lesie miły nasz,

bo do przedszkola wracać czas.

Żegnaj lesie miły nasz,

bo do przedszkola wracać czas.

 

UCZYMY SIĘ TEGO, CO NAJWAŻNIEJSZE:

* Doświadczenia emocjonalno- społeczne:

- rozwijanie umiejętności ułatwiających życie w grupie społecznej;

- kształtowanie nawyku odkładania zabawek na wyznaczone miejsce;

- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych;

- zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa;

- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia;

- wdrażanie do posługiwania się umiarkowanym głosem;

- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

 

* Doświadczenia sensoryczno- motoryczne i poznawcze:

- rozwijanie zainteresowania książkami, wzbogacanie słownictwa;

- doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej;

- utrwalanie nazw owoców i posługiwanie się tymi nazwami;

- poznanie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia;

- poznawanie warzyw wielozmysłowo (dotyk, węch, wzrok i smak);

- nazywanie warzyw, spostrzeganie różnic w ich wielkości, długości, kolorze i kształcie;

- wdrażanie do posługiwania się nazwami warzyw;

- poznanie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia;

- rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej;

- wdrażanie do uważnego słuchania, wykonywania poleceń i obserwowania;

- doskonalenie umiejętności liczenia;

- wdrażanie do prawidłowego łączenia liczebnika z rzeczownikiem;

- kształcenie umiejętności poruszania się w przestrzeni;

- rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: mały, duży, najmniejszy, mniej, więcej, słodki, kwaśny, para;

- ćwiczenie ruchomych narządów mowy (mięśnie policzków, warg, języka);

- kształtowanie umiejętności określania położenia: wysoko, nisko, wyżej, niżej, najwyżej, najniżej;

- kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary;

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (np. to warzywo, a to nie);

- rozpoznawanie i nazywanie: kasztanów, żołędzi, korali jarzębiny; grupowanie darów jesieni według rodzajów, poznanie wyglądu i nazw drzew, na których rosną: kasztanowiec, dąb, jarzębina;

- tworzenie rytmicznych układów według wzoru;

- rozwijanie uwagi i pamięci;

- wdrażanie do posługiwania się nazwami przyrodniczymi: liść, żołądź, kasztanowiec, kasztan, pień, gałęzie, jarzębina;

- kształtowanie poczucia rytmu i reakcji na sygnał;

- liczenie i kształtowanie pojęcia liczb 1, 2 i 3, ćwiczenie porównywania liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych;

- ćwiczenie mięśni narządów mowy, ćwiczenia oddechowe- wdrażanie do zachowywania prawidłowego toru oddechowego, regulowanie siły wydechu;

- poznanie zwierząt leśnych: dzika, zająca, lisa i sarny;

- zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym- las, zwierzęta, rośliny;

- poznanie wyglądu i nazw grzybów: borowik, kurka, muchomor; rozumienie określeń dotyczących budowy grzyba: kapelusz, nóżka;

- doskonalenie umiejętności lepienia z plasteliny;

- rozwijanie wyobraźni przestrzennej

 

 



 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.