Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 5

Grupa V

" Kotki"

Wychowawcy:

Agata Wilkowska

Monika Wojciechowska

 

Miesięczny plan pracy – grudzień

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.
  • Budowanie prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia.
  • Usprawnianie spostrzegawczości wzrokowej – porównywanie kształtów różnych elementów i łączenie ich w pary.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej wymarzony prezent.
  • Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego – opowiadanie historyjki obrazkowej.
  • Używanie określeń: małymniejszynajmniejszydużywiększynajwiększy.
  • Porządkowanie obiektów – układanie sekwencji rosnących lub malejących.
  • Przygotowanie prezentów dla zwierząt ze schroniska.
  • Kształtowanie poczucia empatii i troski.
  • Zachęcanie dzieci do brania udziału w akcjach charytatywnych, uświadamianie potrzeby społecznego współdziałania na rzecz innych.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowymi.
  • Zapoznanie z pracą kucharza – poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do wykonywania tego zawodu.
  • Uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję wzrokową i słuchową.
  • Poznanie pracy krawca – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych przyborów.
  • Nabywanie umiejętności posługiwania się pojęciami dłuższykrótszy, zachęcanie do porównywania przez odmierzanie.
  • Zapoznanie z pracą malarza wnętrz (pokojowego) i artysty.
  • Malowanie na dużej powierzchni – zabawy farbą i różnymi narzędziami malarskimi.
  • Zabawy konstrukcyjne – tworzenie budowli z różnego rodzaju klocków i materiałów codziennego użytku.
  • Wdrażanie do współdziałania w grupie.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy parateatralne.
  • Kształtowanie myślenia logicznego, wnioskowania poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.
  • Nauka wykonywania czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych.
  • Kształtowanie postawy gotowości do pomagania.
  • Wykonanie ozdób choinkowych – rozwijanie sprawności manualnej.
  • Kształtowanie poczucia estetyki.
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  • Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowania określeń: długikrótki.
  • Dostrzeganie regularności, odwzorowywanie i kontynuowanie rytmów.
  • Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – pieczenie pierniczków.
  • Rozwijanie zmysłów: dotyku i węchu.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie podczas wspólnego ubierania choinki.
  • Rozumienie określeń: na górzena dolewysokonisko.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej – wykonanie pracy plastycznej.
  • Poznawanie zwyczajów świątecznych – składanie życzeń.
  • Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie.
  • Identyfikowanie i określanie własnych emocji.
  • Eksperymentowanie z różnymi materiałami plastycznymi przy wykonywaniu gwiazdek
  • Doskonalenie liczenia i porównywanie zbiorów.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – potrawy wigilijne.
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia – dodatkowe nakrycie.
  • Nakrywanie do stołu – posługiwanie się określeniem tyle samo.
  • Rozwijanie wyobraźni i ekspresji ruchowej.
  • Zapoznanie ze zwyczajem mikołajkowym.

 

         Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci zachęcanie dzieci do zgodnych zabaw.
  • „Powitanka” – stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery.
  • Zabawy wprowadzające do tematu dnia – zabawy paluszkowe, rozwiązywanie zagadek, słuchanie wiersza, zabawy muzyczno-ruchowe, ćwiczenia oddechowe,
  • Zabawy rozwijające sprawność fizyczną.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – prowadzenie obserwacji przyrody. Zabawy integracyjne na świeżym powietrzu. Przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu.
  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
  •  

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.