Godło Polski
1
2
lato-grupa-3
lato-grupa-4
5
6
lato-grupa-7
lato-grupa-8
lato-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 5

Grupa V

" Kotki"

Wychowawcy:

Agata Wilkowska

Monika Wojciechowska

 

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • nawiązywanie serdecznego kontaktu poprzez wzajemne poznanie się i wspólną zabawę
  • budowanie radosnej atmosfery poprzez wspólne działania
  • nauka ustawiania się w kole
  • integrowanie się dzieci poprzez wspólne działania ruchowe, rozwijanie motoryki dużej
  • reagowanie na sygnał
  • wdrażanie do systematycznego stosowania zabiegów higienicznych po zabawie i przed posiłkami
  • ćwiczenie percepcji,  pamięci wzrokowej
  • uważne słuchanie tekstu czytanego
  • wypowiadanie się na temat opowiadania i swoich ulubionych zabaw
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • usprawnianie małej motoryki poprzez rysowanie, kolorowanie ograniczonej powierzchni,  zabawy z masą solną, manipulowanie, naklejanie
  • rozumienie znaczenia pojęcia taki sam
  • wdrażanie do werbalizacji swoich potrzeb i prawidłowego reagowania w sytuacjach społecznych
  • wyrażanie swoich potrzeb werbalnie oraz w kontakcie wzrokowym
  • kształtowanie świadomości ułożenia narządów artykulacyjnych
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, zachęcanie do samodzielnych działań
  • poznanie funkcji znaczka przedszkolnego, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach
  • korygowanie niewłaściwych zachowań w trakcie zajęć
  • utrwalenie pojęć na górze, na dole, na (czymś), pod (czymś), utrwalanie pojęć w działaniu
  • wdrażanie do dobrych nawyków higienicznych
  • rozwijanie myślenia oraz pamięci poprzez rozwiązywanie zagadek literackich
  • klasyfikowanie według rodzaju
  • stymulowanie myślenia i rozwijanie umiejętności wypowiadania się
  • poznanie kącików zabaw, odczytywanie piktogramów
  • poznanie sygnału nawołującego do porządkowania zabawek
  • doskonalenie orientacji własnego ciała w przestrzeni, znajomości schematu własnego ciała
  • kształtowanie współodpowiedzialności za porządek
  • wdrażanie dzieci do stosowania zwrotów grzecznościowych w języku polskimi i obcym, zachęcanie do okazywania uprzejmości w stosunku do innych
  • odkrywanie właściwości fizycznych wybranych przedmiotów poprzez eksperymentowanie
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania rzeczywistości od fikcji
  • rozumienie i stosowanie pojęć duży, mały w połączeniu z rzeczownikami, rozwijanie mowy poprzez tworzenie zdrobnień
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
  • usprawnianie zmysłu dotyku, rozpoznawanie kształtu i faktury poprzez dotyk
  • zapoznanie z zasadami przebywania na terenie ogrodu przedszkolnego (i placów zabaw) oraz bezpiecznego korzystania ze sprzętów
  • kształtowanie postaw koleżeńskich, odwoływanie się do kodeksu grupy w trudnych sytuacjach
  • posługiwanie się określeniami: na, pod, obok, za
  • przeliczanie w zakresie dostępnym dla dzieci
  • odwzorowania liczebności zbioru (w zakresie 1–3)
  • zapoznanie z pracą policjanta, jego strojem i akcesoriami
  • zachęcanie do śpiewania piosenek, ilustrowania ich słów za pomocą symboli
  • Układanie prostych rytmów, dostrzeganie regularności
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego korzystania z przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną
  • usprawnianie grafomotoryki poprzez kreślenie kół różnej wielkości
  • rozumienie znaczenia sygnalizacji dźwiękowej dla pojazdów uprzywilejowanych
  • tworzenie pracy za pomocą wielu środków wyrazu artystycznego
  • ćwiczenia artykulacyjne na zbitkach samogłoskowych
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała
  • dostrzeganie różnych zjawisk, próby wnioskowania
  • rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia
  • rozumienie pojęć: głośno, cicho, ciszej
  • wskazywanie i podawanie nazw kolorów podstawowych, zabawy eksperymentalne z kolorami

 

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.