Godło Polski
1
2
wiosna-grupa-3
wiosna-grupa-4
5
6
wiosna-grupa-7
wiosna-grupa-8
wiosna-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: pp2sekretariat@wp.pl

email: pp2radz@wp.pl

 

Grupa 4

WYCHOWAWCY:
Andrzejewska Patrycja – patrycjaandrzejewska1992@wp.pl
Dorocka Anna – anna.swierczewska@onet.pl
 

Tematy kompleksowe:

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Lubimy książki
  2. Wiosenna łąka
  3. Mama i tata
  4. Zwierzęta domowe                                                                                                                              

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA NA MIESIĄC MAJ – GRUPA IV

„MISIE”

 

Aktywność językowo – literacka i słuchowa

 

  • Na zadany temat wypowiada się w sposób logiczny, uzasadniając swoje zdanie lub wybór.
  • Różnicuje pojęcia: biblioteka, księgarnia.
  • Opowiada, czym zajmuje się pisarz, bibliotekarz, weterynarz.
  • Tworzy rodzaj żeński lub męski rzeczowników (nazwy zawodów).
  • Koncentruje uwagę przez dłuższy czas (około 15 – 20 minut), słuchając czytanego
  • Opowiada, czym zajmują się rodzice; nazywa wykonywany przez nich zawód.
  • Interesuje się książkami, czasopismami i chętnie z nich korzysta.
  • Różnicuje kilka (5,8) dźwięków z otoczenia nakładających się na siebie.
  • Usprawnia aparat mowy w zabawach z zakresu „Gimnastyki buzi i języka”.
  • Wyróżnia samogłoski w nagłosie.
  • Podejmuje próby wyróżnienia spółgłoski w nagłosie, w grupach spółgłoskowych.

 

Aktywność społeczno – przyrodnicza

 

  • Dzieli się z innymi najbardziej atrakcyjnymi zabawkami.
  • Podczas korzystania z książek, czasopism obchodzi się z nimi właściwie – nie niszczy ich.
  • Nazywa charakterystyczne elementy (zwierzęta, rośliny) występujące na łące.
  • Spokojnie siedzi przy stole podczas posiłków, degustacji przygotowanych                  w przedszkolu potraw.
  • Samodzielnie nakrywa do stołu.
  • Rozumie konieczność codziennej opieki nad zwierzętami domowymi.

 

Aktywność matematyczna

 

  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi wysokości: wysoki, niski.    
  • Różnicuje wysokość przedmiotów: wyższy, niższy, taki sam.
  • Dokonuje oceny wagi „na oko”.
  • Posługuje się pojęciami: ciężki, lekki, cięższy, lżejszy.  
  • Tworzy zbiory sześcioelementowe.
  • Dopełnia zbiory do wskazanej liczby elementów.
  • Odczytuje znaki odnoszące się do cech przedmiotów: gruby, cieniki, kwadratowy itp.
  • Podczas gry w parach stosuje zasadę raz ty, raz ja.

 

 

Aktywność plastyczno – techniczna i grafomotoryczna     

 

  • Komponuje i wykonuje prace plastyczne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.
  • Dokładnie koloruje obszar ograniczony linią.
  • Kontroluje napięcie mięśniowe podczas kolorowania, rysowania, kreślenia po śladzie itp.
  • Koloruje obrazek według kodu.
  • Rysuje postać z uwzględnieniem szczegółów.
  • Poszerza swoje doznania dotykowe w zabawach sensorycznych.
  • Kreśli po śladzie ornamenty w ograniczonym polu.
  • Współpracuje z innymi dziećmi podczas komponowania zespołowej pracy plastycznej.
  • Łączy elementy, przyszywając je – przewleka sznurówki przez dziurki.

Aktywność muzyczna 

 

  • Realizuje rytm przedstawiony graficznie.
  • Realizuje rytm podany przez N.
  • Tańczy proste układy taneczne.
  • Tworzy improwizacje ruchowe do muzyki klasycznej.
  • Tworzy improwizacje dźwiękowe do podanego tematu.
  • Śpiewa piosenki indywidualnie przy akompaniamencie.

 

Aktywność ruchowo – zdrowotna

 

  • Rozwija koordynację ruchową, dużą motorykę i umiejętność współpracy podczas zabaw ruchowych i zestawów ćwiczeń gimnastycznych.
  • Doskonali umiejętność utrzymania równowagi, stojąc na jednej nodze.
  • Kontroluje własną aktywność ruchową podczas zabaw pobudzająco – hamujących.
  • Sprawnie rzuca i chwyta piłkę.
  • Rozumie niebezpieczeństwo płynące z włączania urządzeń elektrycznych przez dzieci.
  • Zna zagrożenia płynące ze spotkania z dzikim, obcym zwierzęciem.

Potrafi przybrać bezpieczną pozycję chroniącą przed uszkodzeniem ciała, np. przez        psa .        

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.