Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 4

Grupa IV

" MYSZKI"

WYCHOWAWCY:

Małgorzata Getka

Bożena Matera

Nauczyciel wspomagający:

Agnieszka Lewandowska

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTEROLETNICH NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie u dzieci nawyku używania zwrotów grzecznościowych.
  • Kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności koncentracji uwagi podczas słuchania opowiadania.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej przez wzmocnienie mięśni stóp.
  • Organizowanie sytuacji sprzyjającej wykorzystywaniu posiadanych sprawności i umiejętności.
  • Zapoznanie dzieci z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego.
  • Poszerzanie słownika dzieci o pojęcie adres.
  • Wdrażanie dzieci do posługiwania się adresem.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności manualnych dzieci.
  • Uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.
  • Wspieranie dzieci przy przygotowaniu prezentów dla potrzebujących dzieci.
  • Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat  zwyczajów związanych ze świętami.
  • Rozwijanie u dzieci wyobraźni przestrzennej.
  • Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie.
  • Rozwijanie u dzieci małej motoryki, usprawnianie palców i dłoni w czasie zajęć poświęconych przygotowaniu jedzenia (wałkowanie, mieszanie, ugniatanie).
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej i krawca.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych.
  • Wspomaganie dzieci, aby dokończały rozpoczętą pracę.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności planowania działań.
  • Doskonalenie u dzieci umiejętności pracy zespołowej.
  • Budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi z różnych zawodów.
  • Rozwijanie u dzieci procesów spostrzegania poprzez dostrzeganie podobieństw i różnic w wyglądzie konkretnych przedmiotów i ich odpowiedników na ilustracjach.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności grupowania obiektów według podanej cechy.
  • Zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności manualnych.
  • Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi.
  • Doskonalenie u dzieci umiejętności prawidłowego, bezpiecznego posługiwania się sztućcami.
  • Rozbudzenie u dzieci zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej dzieci, poprzez powtarzanie usłyszanego rytmu.
  • Kształtowanie sprawności ruchowej oraz motoryki całego ciała, ćwiczenie równowagi.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności interpretacji utworu muzycznego i scenicznego za pomocą ruchu.
  • Kształtowanie u dzieci poczucia pewności siebie.
  • Utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności słuchania innych, nieprzerywania w trakcie czyjejś wypowiedzi.
  • Stwarzanie możliwości rozwijania zmysłu węchu.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
  • Doskonalenie zmysłu równowagi.
  • Wdrażanie dzieci do umacniania poczucia własnej wartości.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności formułowania życzeń świątecznych.
  • Kształtowanie umiejętności wspólnego śpiewania.
  • Kształtowanie szybkiej reakcji na sygnały słowne oraz muzyczne.
  • Wspieranie dzieci przy wyrabianiu odwagi i śmiałości scenicznej.
  • Kształtowanie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych.
  • Kształtowanie u dzieci poczucia jedności i wspólnego dążenia do wyznaczonego celu.

 

Zadania do codziennej realizacji:

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy.
  • Zabawy z powitankami – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie.
  • Zabawy z rymowankami do masażu – doskonalenie orientacji w schemacie ciała i rozluźnienie emocji.
  • Elementy zestawów ćwiczeń ruchowych w ranku.
  • Zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
  • Słuchanie tekstów czytanych przez N.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
  • „Krąg przyjaciół” – rozmowa o minionym dniu: zabawach w sali i ogrodzie, zajęciach, bohaterach z opowiadań, wspólnych tańcach. Dzieci powtarzają aktualnie poznawaną piosenkę. Mówią, co się im najbardziej podobało. Przypominają sobie, czy może warto komuś z grupy za coś podziękować lub kogoś przeprosić – podchodzą podają dłoń. N. pobudza ciekawość dzieci tym, co wydarzy się następnego dnia.
  • Zajęcia wyrównawcze i rozwijające – zabawy ćwiczące umiejętności grafomotoryczne, manualne, słowne, matematyczne.

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.