Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 3

 

Wychowawcy:

Anna Białkowska

Wiesława Kraszewska

p2kraszewskaw@o2.pl

Nauczyciel wspomagający:

Małgorzata Kujawa

 

Tydzień 9. Listopadowe wspomnienia

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu dzieci kształtowały poczucie przynależności do wspólnoty, jaką jest rodzi­na. Rozwijały myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie informacji o relacjach rodzinnych. Utrwalały umiejętność stosowania określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od, młodszy od, wcześniej, później, na początku, następnie, na końcu. Dzieci uczestniczyły w zabawach dramowych, w małych grupach odgrywały scenki z życia rodzin. Z przyniesionych rodzinnych fotografii stworzyły ramkę na rodzinne zdjęcie oraz drzewo genealogiczne. Pogłębiały swoją wiedzę na temat własnego kraju- Polski. Uczestniczyły aktywnie w uroczystości z okazji  100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Poznały literę M na podstawie słowa mapa i wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Doskonaliły umiejętność wysłuchiwania głosek i sylab w słowach oraz wyrazów w zdaniach. Poznały liczbę 3, uczyły się kreślić cyfrę 3 w powiększonej kratownicy.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto wspólnie pooglądać fotografie w rodzinnych albumach, porozmawiać na temat bliższych i dalszych członków rodziny, także tych, którzy zmarli. Można wspólnie z dzieckiem zrobić drzewo genealogiczne uwzględniające dalszych członków rodziny.

W następnym tygodniu będą potrzebne: niebieski worek na śmieci, taśma klejąca, patyczki higieniczne, słoik, miska, butelka

Tydzień 10. Jesienna pogoda

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu dzieci rozwijały umiejętności matematyczne poprzez utrwalenie przemien­ności rytmu dnia i nocy. Zastanawiały się kiedy na niebie widać księżyc i gwiazdy, co się dzieje, gdy kończy się noc, kiedy słonce jest najwyżej na niebie, czy dzień lub noc mogą się zatrzymać. Rozma­wiały o tym czym różni się dzień od nocy, co robimy w ciągu dnia (rano, w południe, wieczorem), a co robimy w nocy. Wysłuchały opowiadania Jedna srebrna kropla i zapoznały się z cyklem obiegu wody w przyrodzie. Uczestniczyły w zabawach ruchowych, słuchowych i plastycznych związanych z wodą i deszczem. Eksperymentowały z wodą – poznały trzy stany skupienia wody, dowiedziały się, co pływa, a co tonie. Dzieci utrwalały pojęcia związane ze zmianami pogody w cyklu pór roku. Uczyły się odczytywać i zapisywać w formie graficznej swoje obserwacje dotyczących zmian temperatury i zjawisk atmosferycznych.

Poznały literę T na podstawie słowa termometr i wykonały wiele ćwiczeń utrwalających sposób jej pisania w liniaturze. Doskonaliły umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, przeliczały sylab i głoski w słowach, przeliczały słowa w zdaniach.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Warto w codziennych sytuacjach zwracać uwagę dziecka na prognozę pogody np. w telewizji, radiu lub internecie i wspólnie dopasować strój do warunków atmosferycznych. Warto porozmawiać na temat sposobów spędzania czasu w różnych porach dnia: co robimy rano, w południe, po południu, wieczorem, w nocy.

W następnym tygodniu będą potrzebne: książki i albumy o zwierzętach domowych, patyczki do lodów, rolka po papierze toaletowym, pluszowy miś.

Tydzień 11. Zwierzęta domowe

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach domowych. Odnosząc się do doświadczeń dzieci oraz informacji wyszukanych przez nie samodzielnie w książkach i albumach, utrwalaliśmy informacje dotyczące opieki nad domowymi zwierzętami, sposobach żywienia i odpowiedzialności za nie. Poszerzyliśmy te informacje o szczegóły związane z pracą weterynarza. Dzięki temu dzieci miały okazję nie tylko powiększyć zasób swojej wiedzy na temat zwierząt, ale też kształtować poczucie empatii i odpowiedzialności w stosunku do nich. Przy okazji Dnia Pluszowego Misia, dzieci miały okazję poszerzyć wiedzę o drapieżnikach jakimi są niedźwiedzie brunatne występujące w polskich lasach. Dzieci poznały literę D, d na przykładzie wyrazu deska, uczyły się ją pisać na różnych powierzchniach. Układały i odczytywały sylaby z poznanych liter (o, a, i, t, m, d). Podczas wspólnych gier i zabaw dzieci poznały cyfrę i liczbę 4. Dzieci uczestniczyły w wielu zabawach ruchowych, w tym takich, których celem było zobrazowanie sposobu poruszania się różnych zwierząt domowych. Rozwiązywały zagadki słuchowe, oparte na odgłosach zwierząt. Tworzyły też przestrzenne koty z rolek po papierze toaletowym oraz wyklejały sylwetkę weterynarza plasteliną.

Jak mogą Państwo wesprzeć swoje dziecko w codziennych aktywnościach?

Poprzez rozmowy na temat opieki nad zwierzętami domowymi i odpowiedzialności, jaka się z tym wiąże, mogą Państwo wesprzeć rozwój emocjonalny i społeczny swoich dzieci. Jeśli mają Państwo w domu zwierzęta, warto włączyć dzieci w systematyczną opiekę nad nimi, np. poprzez przydzielenie jednego dyżuru tygodniowo dla dziecka. Warto podkreślać zasady bezpieczeństwa w kontakcie z nieznanymi zwierzętami – dzikimi i tymi spotkanymi na ulicy i w parku. Aby wesprzeć naukę czytania i pisania Państwa dzieci, warto wskazywać i nazywać poznane w przedszkolu litery w codziennym otoczeniu dziecka: na reklamach, bilbordach, w gazetach itp.

W następnym tygodniu będą potrzebne: wstążka – ok. 1,5 m wąskiej tkaniny, butelka plastikowa o objętości 0,5 litra, kilka kartek codziennej gazety (bez ilustracji).

Tydzień 12. Zimno, coraz zimniej

 

Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu rozmawialiśmy z dziećmi o zmianach, jakie zachodzą w przyrodzie na przełomie jesieni i zimy oraz o skutkach tych zmian w świecie zwierząt. Dzieci na podstawie własnych doświadczeń, opowiadań, wierszy i zagadek oraz samodzielnie wyszukanych informacji, poszerzyły informacje na temat przygotowań zwierząt do zimy. Dzieci podczas spaceru w okolicy przedszkola miały okazję zaobserwować gromadzenie zapasów na zimę przez zwierzęta oraz tworzenie przez nie ciepłych schronień. Dzieci poznały też zasady odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt zimą. Utrwaliły nazwy ptaków odlatujących na zimę z Polski i tych, które do nas przylatują na zimę. Dzięki zajęciom badawczym dzieci samodzielnie poznały sposoby rozpuszczania lodu przy pomocy różnych substancji. Na podstawie wiersza Zagadka dzieci poznały literę y oraz sposób jej zapisu. Tworzyły liczbę mnogą słów, dodając y do niektórych z nich. Dzieci poznały sposób zapisu cyfry 5 oraz podczas zabaw i gier ruchowych utrwaliły przeliczanie w zakresie 5, posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Dzieci wykonały dwie prace plastyczne: budkę dla ptaków – wydzierankę z gazet i przestrzennego pingwina z butelki plastikowej.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

W codziennych sytuacjach warto przeliczać z dzieckiem różne obiekty, bez ograniczania zakresu liczenia, również posługując się liczebnikami porządkowymi. Bardzo korzystne będzie też podkreślanie, że jedna dłoń czy jedna stopa ma pięć palców, a dwie – dziesięć. W rozmowach z dzieckiem warto z jednej strony podkreślać wagę pomocy zwierzętom zimą, a z drugiej – odpowiedzialność, jaka się z tym wiąże. Dokarmianie ptaków podczas ciepłych zim może sprawić, że nie będą potrafiły samodzielnie zdobywać pożywienia. Na podstawie obserwacji pogody warto rozmawiać z dzieckiem o tym, że zmiany w przyrodzie nie zawsze przebiegają typowo. Coraz częstsze ciepłe, bezśnieżne zimy wymuszają zmianę również naszych działań wobec zwierząt. Dobrymi zabawami, a jednocześnie bardzo rozwijającymi, będą wszelkie rytmiczne zabawy, np. wchodzenie po schodach i sylabizowanie wiersza, głośne liczenie podskoków itp.

W następnym tygodniu będą potrzebne: kawałek sznurka.

 

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.