Godło Polski
1
2
jesien-grupa-3
jesien-grupa-4
5
6
jesien-grupa-7
jesien-grupa-8
jesien-grupa-9

Przedszkole nr 2 w Radzyminie

Przedszkole nr 2
ul. Witosa 78
05-250 Radzymin 

tel:735039559

email: przedszkole2@radzymin.pl

email: dyrektorprzedszkole2@radzymin.pl

 

Grupa 2

Grupa II

" Sówki "

Wychowawcy:

Katarzyna Kowalik

Małgorzata Jarzębska - Kopka

 

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Październik

Rodzaj aktywności     

Językowo-literacka i słuchowa

Dziecko:

  • Uczestniczy w swobodnych rozmowach z dziećmi i N.;
  • Wypowiada się na interesujący je temat;
  • Buduje krótką wypowiedź na temat sytuacji na ilustracji; określa czynności i stany;
  • Słucha krótkich utworów literackich i odpowiada na pytania dotyczące ich treści;
  • Podejmuje próby oceny sytuacji i wyciąga wnioski;
  • Wyjaśnia pojęcia: zdrowie, park, las, skarby jesieni, dżungla, jesienne przetwory, pasja;
  • Recytuje z pamięci wiersze;
  • W sposób dowolny odgrywa krótkie scenki pantomimiczne; wciela się w rolę;
  • Opowiada o swoich pasjach i zainteresowaniach;
  • Układa zdania na określony temat;
  • Wyodrębnia słowa w zdaniu;
  • Dzieli proste słowa na sylaby i głoski (analiza) i składa słowa z sylab i głosek (synteza);
  • Wyodrębnia pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie;
  • Wskazuje słowa rymujące się;
  • Czyta globalnie wyrazy prezentowane podczas zabaw i zajęć;
  • Układa wyrazy według wzoru z rozsypanki sylabowej lub literowej w zakresie wszystkich liter;
  • Nazywa litery a, A, l, L; m, M; wskazuje je wśród innych liter;
  • Czyta sylaby, wyrazy w zakresie poznanych liter.

 

Społeczno-emocjonalna i przyrodnicza

  • Uczestniczy w zabawach tematycznych i integracyjnych;
  • Przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym otoczeniu;
  • Przestrzega zasad podczas gier planszowych;
  • Zna i stosuje zasady zgodnego współżycia w grupie, kodeks przedszkolaka;
  • Łączy pojęcie „zdrowie” z właściwym odżywianiem, ruchem, ubieraniem odpowiednim do pogody;
  • Stosuje się do zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu, spacerach, wycieczkach;
  • Nazywa i wskazuje części garderoby charakterystyczne dla danej pory roku;
  • Rozpoznaje przedstawicieli służb medycznych;
  • Określa rolę przedstawicieli służb medycznych: lekarz, stomatolog, pielęgniarka;
  • Obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji;
  • Dokonuje porównania parku, lasu jesienią i w innych porach roku;
  • Dostrzega i nazywa zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie;
  • Różnicuje drzewa liściaste i iglaste;
  • Nazywa niektóre gatunki drzew i ich owoce, niektóre grzyby;
  • Przyrządza pod nadzorem dorosłych przetwory;
  • Wymienia sposoby przygotowania się ludzi do zimy.

 

Matematyczna

  • Różnicuje kierunki na kartce: na górze, na dole, z prawej, z lewej.
  • Nazywa i wskazuje strony swojego ciała;
  • Wymienia podobieństwa i różnice pomiędzy dwoma przedmiotami;
  • Wymienia cechy skalsyfikowanych przedmiotów: przeznaczenie, kolor, kształt, wielkość itp.;
  • Dokonuje uogólnienia sklasyfikowanych przedmiotów (np. dary sadu, dary lasu);
  • Kontynuuje rozpoczęty rytm; samodzielnie układa proste rytmy;
  • Przekłada rytm obrazkowy na ruch;
  • Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie;
  • Wskazuje i nazywa liczbę 1; posługuje się liczbą 1 w zabawach, do podpisywania liczebności zbioru, kolejności;
  • Liczy to, czego nie widać: dźwięki, ukryte przedmioty;
  • Posługuje się liczebnikami porządkowymi;
  • Obrazuje liczebność zbioru za pomocą zbiorów zastępczych; tworzy zbiory równoliczne.

 

Plastyczno-techniczna i grafomotoryczna

  • Prawidłowo trzyma narzędzie malarskie i pisarskie;
  • Komponuje makietę lasu;
  • Lepi z plasteliny, modeliny i innych materiałów;
  • Komponuje z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych;
  • Swobodnie posługuje się kredkami;
  • Rysuje „w tunelu” i po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem;
  • Kreśli linie faliste, łuki na ograniczonej powierzchni;
  • Tworzy pracę plastyczną w małym zespole,komponuje z przygotowanych elementów;
  • Kreśli według wzoru linie, ornamenty na czystej kartce i w liniaturze oraz kratce;
  • Pisze według wzoru litery a, A, l, L; m, M oraz cyfrę 1 na czystej kartce bądź w liniaturze lub w kratce.\

 

Muzyczna

  • Śpiewa piosenki o lesie, parku i zdrowiu w grupie i indywidualnie;
  • Uczestniczy w zabawach tanecznych  porusza się w rytmie muzyki, wykonuje zaprezentowane ruchy;
  • Odtwarza rytm podany przez N.;
  • Tworzy improwizacje muzyczne i ruchowe;
  • Tworzy muzykę za pomocą różnych przedmiotów; akompaniuje sobie do śpiewu.
  • Ruchowo-zdrowotna   Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Stara się w sposób dokładny naśladować N. w wykonywaniu ćwiczeń;
  • Właściwie reaguje na umówione wcześniej sygnały wzrokowe, dźwiękowe w zabawach ruchowych;
  • Bawi się w bezpieczny sposób w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego;
  • Odczytuje sens informacji na niektórych reklamach i znakach;
  • Rozumie, że właściwe odżywianie jest warunkiem zdrowia; próbuje nowych potraw; poznaje smaki;
  • Potrafi bezpiecznie przejść przez ulicę w grupie;
  • Potrafi wezwać pomoc z wykorzystaniem numeru 112;
  • Próbuje przygotowanych przez siebie sałatek i surówek.

Wychowawca:         

                                                                                                                                                                                                       Katarzyna Kowalik   

 

Linki

 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.